Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Olja Bećković: Odluka vlasti da zabranjuje gostovanja u "Utisku nedelje" je dokaz ko je zabranio emisiju pre četiri godine

Komentari (20) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 ponedeljak, 22 april 2019 12:54
Bgd
Evo Vam dokaza da vlast NIJE sposobna za dijalog. Znamo da nije sposobna ali ovo je jos jedan dokaz u nizu.
A bila je odlicna ideja da Gajevic gostuje jer covek uopste ne shvata da u zemlji gde je on sekretar NEma objektivnog informisanja. Odnosno ta vecina na koju racuna Vucic i rezim ne mogu da kupe ni NIN ni Vreme, uglavnom kupuju najjeftinije i najgore i gledaju tv sa nacionalnom frekvencijom. I onda su pokriveni anti informacijama bas tako kako radikalima odgovara.
Preporuke:
49
2
2 ponedeljak, 22 april 2019 13:43
tri_korne_penal
Moguće je da je Dejan Vuk Stanković imao privatne razloge da ne dođe.

Ali, moguće je i nešto drugo...kad čujete šta priča Dejan Vuk Stanković (profesor filozofije na Učiteljskom fakultetu), kad vidite njegove dneno-političke "analize" i "argumente", kad znate da ga je Jovo Bakić jednom u Presingu "pojeo za doručak" i "poslao kući da gleda televizor" moguće je i da se čovek uplašio jer bi bio pored Vladete Jankovića i ne bi mogao tako lako da "argumentuje" kao kod raznih Vučićevića, Sarapa, Marića i ko zna koga još.

Pa još ako bi tu bio ovaj BIRN-ovac?

Izvinjavam se DVS ako ga opanjkavam, ali jedan profesor filozofije bi trebalo da hoda uspravno i misli slobodno i da izraste u jednog Vladetu Jankovića (koji je filolog, ali nebitno), a ne da izigravajući nezavisnog intelektualca na Pinku i RTS-u opravdava poteze vlasti.
Preporuke:
39
3
3 ponedeljak, 22 april 2019 14:59
BojanM
Voleo bih da vidim g.M.Beckovica u Utisku.E to bi verovatno bila vrlo gledana emisija.Nisam sarkastican .Totalno ozbiljan.Evo Vam ideja g.Beckovic!
Preporuke:
17
2
4 ponedeljak, 22 april 2019 18:14
Srboljub
Jasno je ko nas deli.
Preporuke:
2
0
5 ponedeljak, 22 april 2019 18:38
frlj
Izučili a već i nadmašili fore B-92, a njihove `utiske` - `škartirali` kao već nepotrebne...
Preporuke:
1
0
6 ponedeljak, 22 april 2019 21:28
tri_korne_penal
Odgledao sam poslednji Utisak ... najbolja stvar te emisije je ta lista predloga, mnogo bolja od dijaloga učesnika koji je svakako dobra stvar i novina naše stvarnosti.

Kad izađe Ana Brnabić i kaže "nismo mi kao oni", kad izađe Dačić i kaže "ostani đubre do kraja" - ovo je zaista nakazni i opasni režim što kaže Vladeta Janković.

Bora je darovit ko zemlja! Ali je poljubio ruku gazdi!
Preporuke:
2
1
7 ponedeljak, 22 april 2019 22:30
Zvonimir Bgd
tri_korne_penal

Mislim da grešite u tako pozitivnom gledanju na jalovog intelektualca Vladetu Jankovića. Do katedre je došao nepotizmom, preko svog oca koji je bio dobar profesor. U politici je menjao stavove, ali se dokopao ambasadorske sinekure i to, ni manje ni više, nego u V.Britaniji gde ništa dobro nije učinio za svoju državu i narod.
Nekada EUropejac, brzo se prešaltovao zajedno sa svojim šefom Koštunicom. U trenucima promene rukovodstva DSS prstom nije makao u prilog gđi Sandi Rašković Ivić, već je prihvatio nove ljude sumnjivog opredeljenja.

Naravno, vaše je pravo da imate svoje mišljenje, ali mi se čini da se u slučaju Vladete Jankovića radi o lažnom intelektualcu i duboko nemoralnom čoveku.

BojanM

Dali ste izvrsnu ideju. Potpisujem je. Bilo bi zaista zanimljivo.
Preporuke:
0
3
8 ponedeljak, 22 april 2019 23:07
tri_korne_penal
Zvonimiru

Nisam ničiji fan, niti idolopoklonik. Svoje mišljenje formiramo na osnovu svog znanja i neznanja. Niko nije savršen i bez mrlje, ali navedite mi trojicu boljih od njega i verovaću vam. A o napredovanju pomoću nepotizma, konformizma, oportunizma i sličnih tehnika - takva nam je stvarnost.

O Vladetinim predavačkim sposobnostima znam iz svedočenja prijatelja kome u vezi tih stvari verujem više nego sebi. Voleo bih da sam imao više profesora kao što je on. Možda se nije toliko bavio konferencijama, štancanjem knjiga i naučnih radova, ali uticao je na generacije profesora književnosti, kritičara, pisaca, kulturnih delatnika.

Od EUropejca sa Koštunicom jeste postao evroskeptik u pogledu EU integracija, ali to je, pokazalo se, odličan politički izbor. I jedan i drugi su se povukli dosledno videvši šta nam EU birokratija radi.

Mislio sam da je bio u Rimu ambasador, ali i nije toliko važno, mislim da ljudi tog ranga i treba da budu ambasadori.
Preporuke:
3
0
9 ponedeljak, 22 april 2019 23:19
tri_korne_penal
Da dodam

Svaki javni nastup Vladete Jankovića, a ja sam jedan prosečan posmatrač tako da ostavljam mogućnost da ne mogu dobro da procenim ove stvari, ali svaki njegov javni nastup - pisani ili televizijski - ostavlja utisak jednog ozbiljnog, kulturnog, odmerenog, pristojnog, obrazovanog čoveka. Ništa, pa čak ni mimika ili neki ispad ili javna afera, ne ostavlja utisak neke problematične ličnosti.

Možda je on privatno ko zna kakav, možda je na sumnjiv način postigao neke stvari, možda je licemer, farisej, podmukao, podvojen, ne čitam mu na licu ko je i šta je i nisam imao priliku lično da pričam sa njim, ali to bi se kod čoveka tih godina pokazalo, kod mnogih njegovih ispisnika se pokazuje...život nekako na kraju ipak svodi račune...ali recimo kod njega i Brdara prosto se vidi to nekakvo ljudsko zdravlje kao kod onih starih mudrih srpskih domaćina nekada.
Preporuke:
4
0
10 ponedeljak, 22 april 2019 23:35
Zvonimir Bgd
tri_korne_penal

Vladeta Janković koristio je ambasadorsku sinekuru na nekoliko mesta, ali najviše u V.Britaniji, zatim i u Vatikanu. No, nije to njegov prestup. On je prihvatio ono što su mu ponudili nerazumni ljudi koji su i inače radili na daljem upropašćenju ove žalosne zemlje. Ako ga uporedim sa primitivnim Svetislavom Basarom koji je takođe bio ambasador te garniture, jedino tada mogu reći da je jedan Vladeta bio manje loš.
Oduševljenje studenata svojim profesorima, pogotovo ako im idu na ruku, nije retka pojava. Postavlja se pitanje koliko je on doprineo struci. U svojih 77 godina života objavio je 7 knjiga. I to prosečne ili ispod prosečne vrednosti, što nije samo moje mišljenje. Njegov "Imenik klasičnih starina" je vrsta rečnika za koji je dovoljno tek nešto više od prepisivačkog napora.

Njegov politički put iz jedne u drugu stranku, sa jednih na druge stavove je, blago rečeno nedosledan. Bez autentičnog mišljenja. Povodljiv, ali za svojim ličnim interesima.
Preporuke:
1
3
11 ponedeljak, 22 april 2019 23:49
Zvonimir Bgd

tri_korne_penal
… Svoje mišljenje formiramo na osnovu svog znanja i neznanja. Niko nije savršen i bez mrlje, ali navedite mi trojicu boljih od njega i verovaću vam.

Evo, izdvojio bih žive srpske filologe koji u mnogo čemu potvrđuju svoj univerzitetski status, sadašnji ili bivši: Darko Tanasković, Ivan Klajn, Nikola Moravčević… Što se onih preminulih tiče, njih je malo more velikana, ali su ti vrhovi filoloških znanja ostali nedostižni. Skoro u svim naukama je opšti nivo predavača pao i danas imamo malo onih koji su poznati u svetskim razmerama, što je nekada bio mnogo češći slučaj.

Naravno, ne morate mi verovati, taman posla, ko sam ja... ali, bilo bi dobro da manje obraćate pažnju na spoljne efekte koji neki ljudski i univerzitetski liliputanci ostavljaju.
Preporuke:
0
4
12 utorak, 23 april 2019 00:05
Hau jes nou
"Vladeta Janković koristio je ambasadorsku sinekuru na nekoliko mesta, ali najviše u V.Britaniji, zatim i u Vatikanu."
Prvo dva nije nekoliko. Drugo prema Vikipediji duže je bio u Vatikanu.
Dva ćorka u jednoj rečenici i to na početku plus ”korišćenje” ”sinekure”.
Prema istom izvoru govori engleski, ruski i francuski jezik, a služi se grčkim.
Bio i profesor na Filološkom fakultetu.
Ozbiljan i artikulisan čovek, ali eto u odnosu na Basaru ”mogu reći da je jedan Vladeta bio manje loš”.
Pa jeste mi smo imali toliko stručnih i dobrih diplomata tako da je ”povodljivi” Vladeta ”prihvatio ono što su mu ponudili nerazumni ljudi”
Ono kad neko pored balvana (Šešelja) u sopstvenom oku vidi samo trn u tuđem (Vladetinom).
”Oduševljenje studenata svojim profesorima, pogotovo ako im idu na ruku, nije retka pojava.”
Ovo je retka pojava i skoro isključivo je objektivne prirode. Studenti skoro bez izuzetka cene samo dobre i kvalitetne profesore.
Mislim da je drugačiji utisak obično lična projekcija.
Preporuke:
2
1
13 utorak, 23 april 2019 00:24
Hau jes nou
”Evo, izdvojio bih žive srpske filologe koji u mnogo čemu potvrđuju svoj univerzitetski status, sadašnji ili bivši: ... Ivan Klajn”
Znači baš Ivan Klajn. E na kakve smo mi ”srpske” filologe spali koji čak i protivustanvo rade (prema Ustavu samo će ćirilica srpsko pismo, a ima gugl pa tražite više detalja recimo https://magacin.wordpress.com/2016/04/18/ivan-klajn-srbistika/).
E pored takvih ”srbskih” veličina Vladeta je stvarno ”klajn”.
”Naravno, ne morate mi verovati, taman posla, ko sam ja...”
Evo bar neki koristan savet od svog teksta. Inače imam dovoljno godina da na osnovu dostupnih informacija sam formiram mišljese o ljudima. A da, ovo: ”da manje obraćate pažnju na spoljne efekte koji neki ljudski i univerzitetski liliputanci ostavljaju” mi lično na nešto jako lično.
Preporuke:
1
2
14 utorak, 23 april 2019 08:22
tri_korne_penal
Zvonimir

Otvorili ste važnu temu, važnu oblast. Većina univerzitetskih uposlenika i studenata prećutno prelazi preko te stvari. Ako ste nadareni student, želite neku karijeru, vrlo brzo ćete shvatiti pravila igre tamo ... od kupovine bureka svojim mentorima, do obavljanja prljavih tehničkih poslova, pa preko citiranja i deljenja objavljivanja radova do izbora u zvanje ... dilovi razni i sumnjivi, kaste na katedrama, sve to zarad nekih radova, konferencija, bibliografija. Ljudi od toga ne vide svoje studente, oni vide samo sebe i one mlade koji su tu došli da krenu njihovim naučnim stazama jer je nauka - nešto sveto i nedodirljivo.

Uopšte ne delim Vaše, a i vladajuće, mišljenje o tome da neko mora dati neki veliki naučni doprinos od 15 knjiga i 150 tekstova i biti konkurentan nekom iz Beča ili Oksforda. Naučni doprinos se ne vrednuje samo kvantitetom radova, doprinosom zajednici naučnika, bilo kroz podmladak ili radove, na institutima možda. Na fakultetima ...
Preporuke:
0
1
15 utorak, 23 april 2019 08:38
tri_korne_penal
... na fakultetima ta vrsta negativne fasciniranosti naukom porodi jednu jako nezdravu atmosferu. Moja iskustva govore kako se u uspinjanju na naučnoj lestvici ljudi toliko ponižavaju da vi na kraju dobijete docenta koji je mrva, a ne čovek. Nekog ko je mlad profesor, a neslobodan, takvog je muka gledati i slušati, više slobode vidite kod konobara u kafani nego kod takvih.

Taman sam se ponadao da ćete mi navesti nekoga ko je veći "stručnjak" za Homera u Srba od Vladete Jankovića a vi mi navedoste Klajna i Tanaskovića. I ne samo stručan, nego i nadaren da o Homeru sa žarom, entuzijazmom i energijom mladima govori, da ih hrabri da u to veruju, da im to poveže sa današnjim vremenom...a vi ste to olako otpisali u ovome "dopada se studentima". Nisu svi studenti koji ne žele da se bave naukom budale, i najveća vrednost univerzitetskih profesora je da ih sve gledaju tim očima. Važno je da tom nekom budućem nastavniku književnosti date sebe isto kao i naučnoj zajednici kroz radove.
Preporuke:
0
0
16 utorak, 23 april 2019 09:22
tri_korne_penal
Hau jes nou

Jako je teško razdvojiti lično i subjektivno od objektivnog u tim pitanjima. Što se mene tiče, imam tu sreću da nisam ušao u te vode, završio sam fakultet i to mi je sasvim dovoljno, obuzdao sam svoje ambicije na vreme i srećan sam zbog toga. Mogu da zamislim kako sujete i sva druga aparatura radi kad čovek uđe u mašinu nauke, među studentima se oseća mnogo lošeg i nezdravog u tom pogledu. Od neke zdrave znatiželje i težnje za znanjem odjednom vas ubace u mašinu kako objaviti, kako citirati, kako pisati, kako se što više probiti, napredovati, pa onda kad objavite nešto onda kako da objavite što više ... koga je uopšte briga za bilo šta više, važno je da bibliografija raste.

I onda imate asistente koji spavaju, koji sve ocenjuju kroz to, da li ste naučno sposobni ili ne, da li je vaše pitanje relevantno sa neke tamo tačke gledišta, ne razumeju šta ih pitate jer je sve usmereno ka toj piramidi u kojoj vi niste a oni jesu. Ljudi se laktaju i jagme i to je muka gledati
Preporuke:
0
0
17 utorak, 23 april 2019 11:08
tri_korne_penal
Izvinjavam se na ovim previše ličnim utiscima, ali htedoh samo reći da meni nije važno kakav je Vladeta naučnik, niti znam kako se to ocenjuje - sve što sam čuo od njega u javnom diskursu je dobro, umereno, prosto pleni svojim mirom i spontanošću i razumom, tako izgleda čovek koji je na zemlji i koji misli svojom glavom. E sad njegov je problem ako samo tako izgleda a nije takav unutra.
Preporuke:
0
0
18 utorak, 23 april 2019 20:14
Zvonimir Bgd
tri_korne_penal
Hau jes nou

Prihvatam sugestije i kritike u vezi sa mojim komentarima. Pored velike razlike u mišljenju, ipak je zadovoljstvo imati sagovornike koji se drže započete teme bez ostrašćenosti.
Ovde bih, radi eventualnog boljeg međusobnog razumevanja, samo par stvari napomenuo:
- pitanje u vezi sa dobrim filolozima nisam shvatio kao dilemu oko toga ko bolje poznaje Homera, nego načelno, kao lično nivelisanje pojedinaca u doprinosu filologiji
- Tanasković je, po meni, odličan filolog koji za sobom ima veoma prepoznatljivo delo u stručnoj zajednici. Ono što mu zameram je što se i on prihvatio ambasadorskog mesta, principijelno...
- Šešelj nema veze sa ovom diskusijom, pa je njegovo pominjanje suvišno
- nemam ni ja malo godina, ali ćete mi oprostiti što su moji pogledi na neke ljude sasvim različiti
- saglasan sam sa time da kvalitet naučnog dela ne mora biti proporcionalan sa kvantitetom. Naveo sam šta je problem u vezi sa Jankovićevim opusom. I to zaista nije samo moje mišljenje.
Preporuke:
1
0
19 sreda, 24 april 2019 10:12
tri_korne_penal
Prihvatam sugestije i kritike u vezi sa mojim komentarima. Pored velike razlike u mišljenju, ipak je zadovoljstvo imati sagovornike koji se drže započete teme bez ostrašćenosti. Ovde bih, radi eventualnog boljeg međusobnog razumevanja, samo par stvari napomenuo: Ovo je jako lepa osobina mislećih ljudi i hvala i Vama na demonstriranoj kulturi dijaloga iz koje možemo učiti.Ja se u filologiju ne razumem mnogo, ali moja poenta što se tiče univerzitetske inteligencije je sledeća. Kompletna ličnost, i opus, i predavanja/konsultacije/posvećenost toj vrsti, i javni angažman koliko se može - ako se pretvorite u robota koji piše knjige i radove, to je besmisleno, bezlično, nekako bljutavo. Postići ćete i kvalitativno i kvantitativno više od svih, ali životom nećete svedočiti svoje istraživanje, položaj, uverenja, stavove
Preporuke:
1
0
20 sreda, 24 april 2019 12:06
tri_korne_penal
https://stanjestvari.com/2019/04/23/kovic-autonomija-nije-bezakonje/

Diplomirao sam na Filozofskom fakultetu, mada ne na odeljenju za istoriju, ali se na mnogim odeljenjima decenijama unazad vode ovakve borbe. Ovo ubacujem u raspravu povodom onih mojih navoda gore o duhu akademizma, kasti, klanova, intelektualnom poštenju i čestitosti.

Vi ste više puta pominjali izraz naučna zajednica, ali ja je u društveno-humanističkoj sferi sve manje prepoznajem.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner